زیست شناسان ال یاسین 1

این وبلاگ توسط زیست شناسانان ال یاسین ۱ و دبیر محترمه تهیه شده است.به امید اینکه شما از این وبلاگ بهره کافی را ببرید.

زیست شناسان ال یاسین 1

این وبلاگ توسط زیست شناسانان ال یاسین ۱ و دبیر محترمه تهیه شده است.به امید اینکه شما از این وبلاگ بهره کافی را ببرید.

رفع مشکل نابینایی با کمک دندان پزشکان

گروهی از متخصصان کشورمان شامل یک دندان پزشک، متخصص گوش و حلق و بینی، جراح چشم و متخصص پلیمر توانستند با استفاده از ریشه دندان، قرنیه دندانی قابل پیوند به چشم بسازند.



دکتر " علیرضا غفاریه " جراح چشم و یکی از پزشکان تیم پیوندی قرنیه دندانی ضمن بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، واحد علوم پزشکی ایران گفت : بخش عظیمی از نابینایی ها با پیوند قرنیه قابل درمان است؛ در این میان گروهی از بیماران نیز علی رغم انجام پیوندهای مکرر به درمان پاسخ نمی دهند.

وی ادامه داد : بنابراین در کشورهایی همچون انگلستان، ایتالیا و آلمان طی بررسی هایی که بر روی مواد پلیمری و دندان طبیعی انجام شد، متخصصان، پیوند قرنیه دندانی را بهترین راه درمان این بیماران پیشنهاد کردند.

وی افزود: هر چند این جراحی بسیار وقت گیر و پرهزینه است اما حداقل تا دو دهم بینایی بیماران را باز می گرداند.
دکتر غفاریه در مورد نحوه عمل پیوند قرنیه دندانی توضیح داد و گفت: در مرحله اول دندان نیش بیمار کشیده شده و برش عرضی از ریشه آن زیر پوست گونه در صورت جاسازی می شود؛ پس از طی سه ماه که ریشه، بافت نرم را جذب کرد از گونه خارج می شود و در مرحله دوم ریشه دندان به عنوان پیچ و نوعی بافت شفاف پلیمری به نام PMA به عنوان مهره در چشم جاسازی و به عنوان پروتز قرنیه چشم عمل خواهد کرد.

وی به تعداد پیوند قرنیه دندانی که تاکنون درکشور انجام شده اشاره کرد و افزود : تاکنون یک بیمار تحت عمل پیوند قرنیه دندانی قرار گرفته و بینایی بیمار از صفر پس از عمل به دو دهم ارتقاء یافته است.

نویسنده : فاطمه - د

نظرات 1 + ارسال نظر
یاسمن دوشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 13:50

وبلاگت عالیه.من خیلی از مطالب درسیم را از وبلاگ تو برداشتم.دست نویسنده ی این وبلاگ درد نکنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد