زیست شناسان ال یاسین 1

این وبلاگ توسط زیست شناسانان ال یاسین ۱ و دبیر محترمه تهیه شده است.به امید اینکه شما از این وبلاگ بهره کافی را ببرید.

زیست شناسان ال یاسین 1

این وبلاگ توسط زیست شناسانان ال یاسین ۱ و دبیر محترمه تهیه شده است.به امید اینکه شما از این وبلاگ بهره کافی را ببرید.

قطع شدن دست چپ مردی توسط یک تمساااااح!!!!!!!

در باغ وحش شائوشان ( Shaoshan )  ، دکتر  چانگ مشغول مداوای کروکودیلی بود که به مدت یک ماه از بیماری رنج می برد . برای آنکه دکتر چانک بتواند بدون خطر به مداوای کروکودیل بیمار بپردازد به او مقدار داروی بیهوش کننده تزریق نموده بود اما چانک متوجه نبود که  مقدار دارو کافی نبوده و هنوز بیهوشی کامل حاصل نگشته است  هنگامی که  او در حال خارج کردن آمپول آرامبخش از دهان این کروکودیل تربیت نشدۀ نیل که به مدت یکماه غذایی مصرف نکرده بود، این حادثه برایش اتفاق افتاد و دست وی از ناحیۀ ساعد چپ قطع گردید. دکتر چانک دست خود را وارد دهان تمساع نموده بود که تمساع با یک حرکت دست او را از ساعد چپ قطع نمود .

چانگ به بیمارستان انتقال داده شد و نگهبانان با شلیک دو گلوگله توانستند بازوی قطع شده را از دهان تمساع خارج نمایند  . هر چند گلوله ها موفق به نفوذ به عمق بدن تمساح  و مرگ او نگردیدند اما به اندازه کافی دردناک بودند که تمساع مجبور به رها سازی بازوی قطع شده بشود .

پزشکان ۵ ساعت بعد از قطع شدن بازو طی یک عمل جراحی طولانی  موفق شدند بازوی قطع شده چانگ را به بدن او پیوند بزنند  . اکنون گرچه بازوی پیوندی عملکرد یک بازوی سالم را برای دکتر چانگ ندارد اما مطمئنا بهتر از خورده شدن آن توسط تمساع نیل می باشد .

* واقعیت جالب :

کروکودیل نیل بزرگترین گونه تمساح آفریقایی است. این تمساع  می تواند ۱۶ فوت (۵ متر) طول داشته باشد  و برآورد می شود احتمالا در سال موجب مرگ  ۲۰۰ نفر انسان می گردد  .



نویسنده : بیتا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد